Et ea ex rem ut unde
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 22
افراد آنلاین : 2
همه : 1733
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

فتوگرافي يا عكاسي، هنر و فن است كه با استفاده از نور و ساير ابزارهاي فني، تصاوير و ذخيره‌سازي لحظات زندگي، احساسات، موقعيت‌ها و رويدادهاي مختلف را به شكل دائمي ثبت مي‌كند. اين هنر از زمان اختراع دستگاه‌هاي اوليه عكاسي، تا امروزه، تحولات فراواني را پشت سر گذاشته و به شكلي چشمگير در تكنولوژي و ابزارهاي استفاده شده تغيير كرده است.

تاريخچه فتوگرافي به قدمتي بسيار دور بازمي‌گردد، اما ابتدايي‌ترين نسخه‌هايي از عكاسي كه به شكل دستي و با استفاده از ابزارهاي ساده انجام مي‌شد، به دوران قرون وسطي و بعد از آن بازمي‌گردد. در سده ۱۹ ميلادي، پس از اختراع دستگاه عكاسي نخستين، توسط جوزف نيپسه، عكاسي به شكل عمومي تر و گسترده تري پيدا كرد. پس از آن، با اختراع دوربين‌هاي مدرن و تكنولوژي‌هاي پردازش تصوير، فتوگرافي به عنوان يك هنر و يك صنعت رسمي شناخته شد.

در قرن ۲۰ و با پيشرفت تكنولوژي ديجيتال، فتوگرافي به عنوان يك هنر ديجيتال و همچنين يك صنعت موثر و پركاربرد تر از هر زماني بوده است. استفاده از دوربين‌هاي ديجيتال، نرم‌افزارهاي ويرايش تصوير و تكنيك‌هاي پيشرفته فتوگرافي، به عكاسان امكان مي‌دهد تا تصاويري خلاقانه و زيبا را ايجاد كنند و از ابزارهاي پيشرفته براي اصلاح و بهينه‌سازي تصاوير استفاده كنند.

امروزه، فتوگرافي در زمينه‌هاي مختلفي از جمله هنري، تبليغاتي، روزنامه‌نگاري، علمي، پزشكي، معماري و غيره به كار گرفته مي‌شود و به‌عنوان يك وسيله ارتباطي و ابزار براي ثبت و انتقال اطلاعات و احساسات، جايگاه ويژه‌اي دارد. از ديد هنري، فتوگرافي به عنوان يك هنر بصري، به عنوان يك ابزار براي بيان خلاقيت و انديشه هنرمندان و عكاسان، ارزش ويژه‌اي دارد.دراين مطلب توضيح داده شده است

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ فروردين ۱۴۰۳ ] [ ۰۱:۱۶:۱۹ ] [ Sed duis ullam sit ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب